Voor- en vroegschoolse educatie

Op klaarvoordestarthaarlem.nl vindt u veel informatie over voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Maar wat is VVE eigenlijk en waarom is het goed voor uw kind?

De ontwikkeling van uw kind kunt u extra stimuleren door hem/haar naar een VVE-locatie te laten gaan. Op onze school werken wij met VVE-programma’s. Dit zijn speciale speel- en leerprogramma’s waarin extra aandacht is voor de (taal)ontwikkeling van uw kind. Onze VVE-scholen werken intensief samen met VVE-peuterspeelzalen en -kinderdagverblijven in Haarlem. In het voorschoolse traject worden kinderen goed voorbereid op de stap naar de basisschool. In de groepen 1 en 2 van onze VVE-scholen krijgt het VVE-programma een vervolg, zodat uw kleuter een goede start kan maken in groep 3.

Meer weten? Ga dan naar klaarvoordestarthaarlem.nl. Op de site kunt u ervaringen van andere ouders lezen. Ook vindt u er een overzicht met VVE-scholen bij u in de buurt en tips voor thuis.
 02.KvdS Banner pos 780x90px